Käytämme evästeitä (cookies) käyttäjäkokemuksen parantamiseksi ja käyttötilastojen keräämiseksi. Jatkamalla sivuston käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Lue lisää.

x
Siirry suoraan sisältöön

Metsään retkelle ja oppimaan oppilaslähtöisesti!


Tekijä: Metsähallitus

Julkaisija: Metsähallitus , Vantaa , 2020


Ulkoasu: 7 s.


Kieli: suomi

Muut kieliversiot: englanti, ruotsi


Tiivistelmä:

Tämä materiaali tarjoaa työkaluja suunnitella oppilaslähtöinen retki, jonka aikana oppilaat oppivat metsästä ja retkeilystä heitä innostavilla tavoilla siten. Jokaisella on aktiivinen ja osallistuva rooli. Oppilaslähtöisyyden hyötyjä ovat oppimiseen sitoutuminen, motivaatio, innostus, kuulluksi tuleminen, yhteinen kehittäminen ja kehittyminen. Oppijat kokevat tällöin oppimisprosessin omakseen ja sitoutuvat osallistumaan siihen. Materiaali on tuotettu Suomen luontokeskus Haltiassa osana Erasmus+ Nurturing Affinity to Nature through Outdoor Learning in Special Places (NANOL) -hanketta.

Aineiston sisältää seuraavat osiot:

  1. Miten suunnitella oppilaslähtöinen retki?
  2. Oppilaslähtöisiä tehtävät luonnossa
  3. Helppoja ja osallistavia keskustelumenetelmiä
  4. Muistitaulu oppilaslähtöisen retken ohjaajalle
  5. Retkeilyn ABC
  6. Termit haltuun
  7. Lisää lukemista aiheesta.
Päivitetty 23.06.2020