Metsään retkelle ja oppimaan oppilaslähtöisesti!
							Published by
							
                                        Metsähallitus,
                                        Vantaa, 2020                                    
						
					
											
							Pages
							7 s.
						
					
											
							Language
															
					
											Other languages
																				
																				
											
					
					
					
											suomi
													
							Summary
							
					
				Tämä materiaali tarjoaa työkaluja suunnitella oppilaslähtöinen retki, jonka aikana oppilaat oppivat metsästä ja retkeilystä heitä innostavilla tavoilla siten. Jokaisella on aktiivinen ja osallistuva rooli. Oppilaslähtöisyyden hyötyjä ovat oppimiseen sitoutuminen, motivaatio, innostus, kuulluksi tuleminen, yhteinen kehittäminen ja kehittyminen. Oppijat kokevat tällöin oppimisprosessin omakseen ja sitoutuvat osallistumaan siihen. Materiaali on tuotettu Suomen luontokeskus Haltiassa osana Erasmus+ Nurturing Affinity to Nature through Outdoor Learning in Special Places (NANOL) -hanketta.
Aineiston sisältää seuraavat osiot:
- Miten suunnitella oppilaslähtöinen retki?
- Oppilaslähtöisiä tehtävät luonnossa
- Helppoja ja osallistavia keskustelumenetelmiä
- Muistitaulu oppilaslähtöisen retken ohjaajalle
- Retkeilyn ABC
- Termit haltuun
- Lisää lukemista aiheesta.
